نماینده مردم مشهد در مجلس:
باید در فضای شهری مشهد فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمایان باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در فضا و سیمای‌ شهری پایتخت معنوی ایران فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) نمایان باشد.

خبرگزاری فارس: باید در فضای شهری مشهد فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمایان باشد

جواد کریمی قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت معنوی مذهب تشییع و یا کلان‌شهر مذهبی اسلام در سال 2018 گام‌های اساسی باید در شهر مشهد برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد کانون فرهنگی مسلمان است، تاکید کرد: باید متوجه فضای فرهنگی شهر باشیم و فضای فرهنگی به این معنا نیست که تمام شهر را با جلوه‌ها و نمادهای فرهنگی بپوشانیم چرا که این کار بخش کوچکی از این اقدام است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: رفتار مردم مشهد و زائران که به این شهر می‌آیند باید برخوردار از فضائل دینی و مذهبی باشد و برای ارتقا در این زمینه باید سرمایه‌گذاری کنیم هرچند که ملت ایران با فرهنگ‌ترین مردم در مورد حفظ مسائل فرهنگی هستند اما این امر نمی‌تواند دلیلی باشد که به رفع بعضی از نقایص نپردازیم.

کریمی با اشاره به این نقایص گفت: در حجاب و در ظواهر پوشش در بازار در برخورد کسبه، در رفتار بعضی از مسئولان باید تحول ایجاد کنیم که بر این اساس این امر با کار فرهنگی جواب می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: اگر زائری قصد الگوبرداری از فرهنگ رضوی داشت این الگو را در هر قشری از جامعه مشهد بتواند پیدا کند و زندگی مردم مشهد برپایه فرهنگ رضوی استوار است را متوجه شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های مشهد گام اساسی دیگر است تصریح کرد: در نقطه جغرافیایی بسیار عالی در کانون منطقه آسیای میانه قرار داریم و شاه‌راهای بزرگی از مشهد گذر می‌کند و باید ساختارهای قوی خوبی داشته باشیم که بتوانیم حجم زیاد زائر را حفظ کنیم.

کریمی گفت: نباید فقط به فکر ساختن هتل و زائرسراها باشیم زیرا هتل‌های گران‌قیمت نمی‌تواند مشکلات اسکان زائران را حل کند بلکه باید قشر متوسط زائر را در نظر گرفت و نیاز آن را برطرف کرد

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود :باید به فکر این موضوع باشیم که زائر وقتی وارد مشهد می‌شود و هر مدتی که اقامت دارد برداشت‌های فرهنگی از حرم مطهر و نیز از سطح شهر مشهد ببرد.

وی با اشاره به اینکه غلبه تبلیغات در شهر نباید غلبه کالاهای تجاری باشد تاکید کرد: در شهر مشهد غلبه تبلیغات باید کالاهای فرهنگی باشد و در کار تبلیغات کالای تجاری نیز باید کالای ایرانی در فضای فرهنگی شهر تبلیغ شود.

کریمی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساخت‌های مشهد باید مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: بارزترین آنها مشکل آب بود که گام‌های اساسی برای رفع این مشکل برداشته شد و چهار خط مترو طراحی شده که سری باید عملیاتی شود هرچند که بسته به نیاز باید به 10 خط ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در مجموع اقدامات که باید در نظر گرفته شود برای رسیدن به چنین جایگاهی اقدامات شناخته شده‌ای است و نیاز به کشف ندارد فقط باید تبدیل به برنامه کنیم و با تدوین برنامه به بودجه اتصال دهیم.